söndag 4 juni 2017

Tidigare vinst i UFO-lotteriet...

Ett par små Kalixvantar storlek XS (barn) i rött och grått. För övrigt en av de finaste färgkombinationerna jag vet :)


Mönster: Solveig Larssons "Kalixvante" som jag med hennes tillstånd räknat om för att passa till det garn som ingår i vantpaketet (mönster + garn).

Garn: Jakobgårdens 2-trådiga finullsgarn, Handfärgat av mig, Rät & Avig. Garnåtgång ca 35 g totalt till den här storleken.

Stickor: Strumpstickor 3 mm


Finns några fler vinster att redovisa men de ligger fortfarande på tork, så jag ber om att få återkomma.


Hade även tur i gårdagens lotteri. Denna gång blev det en somrig ponchotröja i Sandnes "Line".
Perfekt tajming nu när jag hoppas att sommaren äntligen kommer...
Och vilken tur att jag aldrig sa till vilken sommar tröjan skulle vara färdig när jag la upp den ;)


När jag fiskade upp den ur påsen igår så var det bara två rapporter på stickorna. Så håll med om att jag var ganska flitig igår...!

Kan inte begripa varför också den här blivit ett stackars UFO. Den är ju rolig att sticka. Och dessutom snabbstickad på ganska grova stickor.

Nå, huvudsaken den är rolig att sticka nu.
Och är jag snabb så får jag ju snart dra ännu en lott! :)


Ha en fortsatt fin söndag så ses vi snart igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...