söndag 19 mars 2017

Julklappssockar, andra paret

Ja alltså inte till julen som kommer (önskar jag hade den framförhållningen) utan ett par sockar som skulle ha levererats till julen 2016.

Men bättre sent än aldrig...och allt det där, ni vet... Jag kan tycka att julen infaller på tok för ofta! Hur ska man hinna få saker och ting färdiga när det är så tätt mellan jularna...?

Nå, här är då den utlovade julklappen. Ett par basic sockar i herrstorlek (ca 42-43).



Stickade i Novita Nalle, "TAIKA", färg 838 på strumpstickor 3 mm.
Till denna storlek och med halvlånga skaft gick det åt ca 85 g.

Gillar färgen och de passar ju perfekt till "skogsmullen" som har fått dem.
För övrigt klagar han alltid på att han (gubben alltså) minsann aldrig får några stickade sockar.
Bara svammel! Det ser ni ju allihopa att det får han visst det ;)


Tycker att stickåret har börjat ganska bra och jag har lyckats hålla mig på lagom avstånd från kanten av sockträsket. Men kanske jag får passa mig nu, för på nålarna har jag precis lagt upp ett nytt par...

Till mitt försvar hävdar jag att det var den härliga röda färgen som fick mig att trilla dit. Mörkt, blodröd (handfärgad så klart!), en favvofärg!



Ha en fin söndag och på återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...