onsdag 22 mars 2017

Ännu mera färg...

En, för mig, ny garnbas som legat till sig ett bra tag i hyllan. En blandning av ull/bomull i sträckningen 400m /100 g.

Blandningen gör att färgen drar på lite olika och ger ett speciellt intryck. Vet inte om det syns genom ångorna...



Passar också på att testa lite nya tekniker. Ex.vis "speckled yarn", dvs spräckligt garn...




...och melerat.


Ska bli spännande att se när färgen är fixerad och garnet sköljt. Får lov att återkomma med bild en annan dag på just dessa härvor. Spännande som sagt!

Till det några enfärgade härvor i matchande färger. Här grått i tre olika nyanser plus klarorange.




Klurar nu på i vilken färgställning jag ska göra nästa omgång...

Lovar att göra ett inlägg när jag har denna färgning helt klar.

Tills dess ska ni ha det bra. Och sticka lugnt!
Själv ska jag på stickcafé ikväll med bästa stickgänget :)


3 kommentarer:

  1. Nu blev jag nyfiken!!
    Antar att du "sprinklat" färgpulver på det spräckliga garnet, men hur fixerar du sedan?
    Snyggt ser det ut att bli, både med spräckligt och melerade garnet.
    Mvh
    Nicke Nyfikens nyfiknare kusin ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Fuktigt garn som fixeras i ugn
      Ann-Britt

      Radera
  2. Aha, det visste jag inte att man kunde göra. På spisen och kallfärger har jag gjort. Tydligen ska man kunna färga i mikron också men i ugnen hade jag ingen aning om. Tänk vad man lär sig av bloggläsning, kul ♡

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...